گراوند فرماندار ایلام:

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی عامل تغییر وضعیت از آبی به زرد!

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی عامل تغییر وضعیت از آبی به زرد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری خیراله گراوند" در کارگروه رسانه ای ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در اکثر استان های کشور تغییر وضعیت شیوع کرونا روی داده است، اما عامل اصلی این تغییر وضعیت، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در تجمعات و دروهمی ها است.

گراوند افزود: در بحث فعالیت مشاغل در زمان شیوع کرونا تابع مصوبات ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا هستیم و در شرایط فعلی که وضعیت شهرستان از آبی به زرد تغییر یافته است در حال حاضر گروه شغلی ۴ تعطیل بوده و در خصوص تالارهای پذیرایی نیز نظارت های لازم از طریق دستگاه های مربوطه به صورت مستمر انجام می شود.

وی با بیان اینکه  ۲۵ تیم سلامت متشکل از دستگاه های اجرایی در دو نوبت صبح و عصر در سطح شهرستان بر روند فعالیت صنوف و اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت دارند، یادآور شد: تا کنون ۶۴۱۰ مورد بازدید از سطح صنوف مختلف در سطح شهرستان انجام شده است و گزارش این بازدید ها در ستاد مبارزه با کرونای شهرستان مطرح و بررسی می شود.

فرماندار ایلام بیان کرد: ۲۶۹ مورد اخطاریه برای صنوف متخلف صادر، ۱۷۵۹ کیلو گرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۸۴ مورد نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است همچنین ۲۷ مورد واحد صنفی نیز پلمپ شده است،  ۳۶ مورد گشت های  مختلف با ادارات و دستگاه های اجرایی برگزار و  ۲۴۰ مورد گشت های مشترک بازرسی در سطح شهرستان انجام شده است.

"گراوند" با بیان اینکه در بحث نظارت ها انتظار می رود که دستگاه های اجرایی، صنوف و نهادهای آموزشی کمک کنند بر جامعه هدف خود در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کنند، افزود: اگر در ادارات و نهادهای شهرستان، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و یا حضور مراجعان بیش از حد رعایت فاصله اجتماعی است حتما در اسرع وقت به دستگاه اجرایی اخطاریه و توصیه های لازم ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه ما دغدغه سلامت مردم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش میزان شیوع ویروس کرونا را داریم، ابراز کرد: در جلسه تنظیم بازار مباحث مربوط به شب عید مطرح شده و تصممیات لازم اخذ شده است، بازدید های روزانه از  صنوف مختلف انجام می شود و  در صورت گزارش، موارد متخلف به مراجع قضایی معرفی و برخورد لازم صورت می گیرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است