فرمانداری ایلام

فرماندار: برگزاری یادواره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت اجتماعی است

فرماندار: برگزاری یادواره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت اجتماعی است

💫فرماندار ایلام: برگزاری یادواره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر یک ضرورت اجتماعی است که بزودی در شهر ایلام برگزار می شود.

معروف بسطامی روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه  در نشست  شورای هماهنگی مبارزه با مخدر با محوریت برگزاری یادواره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدرایلام گفت:  امروز تک تک ما وظیفه داریم از خون شهدا به ویژه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر که ضامن امنیت و آسایش اجتماعی هستند با اقدامات گسترده فرهنگی و پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی پاسداری و آن را چراغ راه خود قرار دهیم.

وی افزود: تجلیل  از مقام شامخ شهدا با برگزاری یادواره ها،  کمک شایانی به جامعه خواهد کرد  که انتظار می رود این فرهنگ در جامعه تداعی پیدا کند.

فرماندار ایلام ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر هزینه های مادی و جانی زیاده داده که این امر نشان از اهمیت موضوع  است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از نیازهای استان،  افتتاح  فاز اول موزه دفاع مقدس  است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در دهه‌ی فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایشان با اشاره به ضرورت  برگزاری کنگره ملی ۳ هزارشهید ایلام افزود: عزت و سربلندی استان این است که همواره نام و یاد شهدا زنده نگه‌ داشته شود که در این راستا  مقدمات برگزاری این کنگره در استان فراهم شده است.

 بسطامی در ادامه خاطرنشان کرد: تکریم و سرکشی از خانواده شهدا وظیفه همگانی است به طوری که  باید به فرهنگی در بین مسولان تبدیل و نهادینه شود.

دبیرمبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گفت:  در راستای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام تا کنون ۱۰ شهید و ۱۲ جانباز  تقدیم نظام کرده است.

دکترفهد کمالوندی افزود:بیش از ۱۵۰ سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد که عمده فعالیت آنها در حوزه های فرهنگی، پیشگیری  و درمان است. 

وی افزود: حدود ۹ هزار نفر در استان ایلام اعتیاد به مواد مخدر دارند که این آمار مربوط به محدوده سنی ۱۵ تا ۶۵ سال است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: از سال ۱۳۹۶ برنامه‌های متعددی برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره خطرات مواد مخدر در بین دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران شاغل در مراکز صنعتی و والدین گروه‌های سنی مختلف برگزار  شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است