فرماندار:

جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان به ریاست فرماندار برگزار گردید

جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان به ریاست فرماندار برگزار گردید

👈به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام، به ریاست  خیرالله گراوند، فرماندار شهرستان؛ و با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام و سایر اعضای انجمن، در محل سالن جلسات فرمانداری ایلام برگزار شد.

✅خیرالله گراوند، فرماندار شهرستان ایلام در جلسه گفت: سیاست ما گسترش فضاهای فرهنگی در مناطق محروم و کمتر برخوردار است با مدیریت هزینه ها و استفاده از ظرفیتهای محلی، سعی در پیشبرد این هدف داریم.
✅وی افزود: از بنیاد مسکن شهرستان و دهیاری شهرک شهید کشوری انتظار داریم روند اهدای زمین جهت احداث کتابخانه عمومی را تسریع کنند و با توجه به فقدان امکانات فرهنگی در این شهرک و همچنین مطالبه جدی مردم، این پروژه جزو اولویتهای شهرستان خواهد بود.
✅فرماندار ایلام، اضافه کرد: ما از گسترش فضاهای کتابخوانی حمایت می کنیم و در برنامه ریزیهای خود این موضوع را به عنوان یکی از نیازهای ضروری مردم مورد توجه قرار داده ایم.

✅گراوند تصریح کرد: توسعه فرهنگ مطالعه وظیفه ای همگانی است و یک دستگاه اداری این رسالت مهم را به تنهایی به پیش نخواهد برد بنابراین از ادارات و نهادهای فعال در سطح شهرستان می خواهیم، با استفاده از ظرفیتها و امکانات خود در این زمینه همکاری نمایند.
✅وی خاطرنشان ساخت: ما متوجه آسیبهای ناشی از سطحی نگریهای فضای مجازی بر روی عادات کتابخوانی مردم هستیم و تنها راه مقابله با این خاطرات روزافزون، توسعه فضاهای کتابخانه ایی و فعالیتهای فرهنگی مرتبط می باشد.
لازم به ذکر است در جلسه، مصوباتی پیرامون پیگیری دستگاههای مربوطه جهت تاسیس کتابخانه در شهرک شهید کشوری، مشارکت در برنامه های هفته کتاب و بررسی و حل مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام، تصویب شد.

✅در این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، گفت: در ایام همه گیری ویروس کرونا زیرساختهای الکترونیکی لازم جهت تداوم فعالیتهای کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است و با استفاده از نرم افزارهای ارتباطی مانند اسکای روم، فعالیتهای متعددی انجام گرفته است.
✅وی افزود: با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتاب خوانی، تدابیری اندیشه شده است که با وجود محدودیتهای موجود، برنامه های مرتبط با این ایام، با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار گردد در این زمینه از اعضای انجمن شهرستان ایلام، بویژه شهرداری و آموزش و پرورش می خواهیم در اجرای بهتر این برنامه ها، به ما کمک کنند.

✅مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، اشاره کرد: کتابخانه غلامرخان ارکوازی که در محله هانیوان ایلام قرار دارد، ساختمان آن استیجاری است و به دلیل محدویتهای فضا و مکان آن، پاسخگوی ارائه خدمات مناسب و فعالیتهای فرهنگی نیست. در صورت اهدای زمین توسط شهرداری ایلام، عملیات احداث و ساخت این کتابخانه شروع خواهد شد.
✅وی گفت: عملیات عمرانی و تجهیز کتابخانه سردار شهید قاسم سلیمانی محله مهرآباد ایلام  به پایان رسیده است و در صورت همکاری مسئولین شهرستان جهت محوطه سازی آن، در هفته کتاب و کتابخوانی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است